::status::


Assalamualaikum!

Thank You for visiting me page. May Allah bless you with understandings, happiness and forgiveness.



with love, Munie..

Friday, August 20, 2010

tak leh tengok haiwan mati! :'((


salam alaik.

hmm tajuk pun dah gitu kan.. ley agak la.

tp kisah dlm video ni, dlm hati kucing pun ada taman der~ kasih sayang ni memang wajib ada kat hati sape pun kan? kan Allah jadikan kite dgn rahmat kasih sayangNya. :)


tapi pelik kan org mudah je nak bunuh2 org lain. tadi ade dgr di TV time buka, remaja 16thn bunuh rakan. haigu~ apedaa..kwn sdri kot. kucing ni kawan dy mati, dy sedih. huuu~ kalu cter kes yahudi tu mmg xley nak ckap la. bila dah takde perang antara yahudi ngn palestin nnt, tunggu jela kiamat dtg senyum2. semoga kite ni sume bkn dlm golongan manusia2 yg celaka. ameen..

p/s; hati yg lembut sgt2, mudah sgt menangis ni selalunye dlm jasad org yg perilaku kasar. setuju x? ;)

3 comments:

aisyahHumaira said...

Haiwan yg ALLAH tidak kurniakan akal pun masih ade naluri kasih sayang..Inikan pula manusia yg ALLAH telah kurniakan akal tp masih tak dapat menggunakan akal dengan sebaik-baiknya..Allahu Akbar!
Dimanakah letaknya rasa kasih sayang..dan makna kemanusiaan?

Memang sedih bila memikirkan..ALLAH telah menjadikan kita sebaik-baik manusia yg punya akal..tp tidak digunakan dgn cara yg ALLAH suka..sebaliknya melangar apa yg dilarangNya..

iqbalsyarie said...

ya...itulah tanda cinta,tak mahu melihat kesusahan dan kezaliman ;)

Cerita terbaru di blog: Ya,sayalah yg nak kawin tu...

MuNie said...

salam

k.aisyah; manusia dr zaman dulu lg dh pandai nak berbunuh-bunuh. yg berkasihan pulak smpai sanggup bunuh diri demi org yg dicintai. manusia.. andainya Rasulullah tak bawakn Islam pd umt manusia ni, xtau la nk jadi ape kn..

iqbal; dah bace. ^_^ thanks yer..