::status::


Assalamualaikum!

Thank You for visiting me page. May Allah bless you with understandings, happiness and forgiveness.



with love, Munie..

Friday, August 27, 2010

pengakhiran


salam alaik

hari ini aku banyak kali menitiskan air mata kerana menonton. citer ape?? ha itu yang kite nak tau. meh la aku share salah satunyer. :)


Doa husnul khatimah (Pengakhiran yang baik)

اللهم اختم لنا بحسـن الخاتمة ولا تختم علينا بسـوء الخاتمة
“Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan husnul-khatimah (akhir yang baik), dan jangan Kau akhiri hidup kami dengan suu-ul-khatimah (akhir yang buruk)” 

semoga kita semua berakhir dengan pengakhiran yang baik. kejadian tu berlaku awal tahun ni je kan? maksudnye beliau pun manusia sezaman ngan kita. namun kita pula bagaimana nantinya? hanya Allah yang tahu..

7 comments:

Anonymous said...

subhanallah...bertuah nya beliau.... semoga kita pun tergolong dalam golongan yang mendapat husnul khatimah..insyaALLAH..

aisyahHumaira said...

Salam MuNie,

Allahu Akbar! Semoga kita juga apabila menhadapNya kelak, dengan pengakhiran yang baik..

Kematian kita juga entah bila kan MuNie..Setiap yg bernyawa pasti akan mati..cuma saat2 kematian itu tidak diketahui..Moga pulangnya kita ke pangkuanNya dalam dakapan iman dan amalsoleh.
Sebelum langkah pena akak terhenti, maafkan segala salah dan silap akak yer dik, andai ada kata2 yg melukakan.
Akak doakan MuNie sentiasa kuat dan tabah menghadapi segala dugaan dan ujian hidup ini..agar MuNie menjadi hamba yg diredhaiNya.
Dan seMoga ALLAH sentiasa melindungi dan menyayangi MuNie.Amin

MuNie said...

anonym; i know who u are. :) subhanallah.. he's the man.

kak aisyah; wslm. nape ni kak.. tetibe nk mtk maaf kt munie. xde slh ape la akk kt munie. :) cmne pun, munie mtk maaf andai akk kurg senang ngn penulisan sy dll. smkin dkt ngn birthday, smkin dekat kte dgn kematian kn kak? trm ksh ats doa n sokongan dr akak. uhibbuki fillah.. :)

aisyahHumaira said...

Entahla MuNie..bila sebut aja tentang kematian akak akan jd mcm ni..
Yer Memang betul tu kematian sebenarnya semakin hampir..

Emm..MuNie tak de bt salah ape pn dgn akak ^_^ , jgn risau k, bkn dgn MuNie je akak nk minta maaf malah dgn semua org pn klau bleh akak nk mohon..

cuma akak ni sentiasa byk memikirkan kematian sejak kebelakangan ni..kdg2 rsa nk tulis ttg kematian je dlm blog..semoga dgn ingat kematian, hati yg keras dpt dilembutkn..

Untuk MuNie...Jaga diri, Hiasi peribadi dan Senyum selalu, k

NICK IRFAN said...

alamak! xdpt tgk la video ni xpe2 nnt sy dtg lagi...

MuNie said...

dear k.aisyah,

hmmm cmtu skali k.aisyah.. jgn risau, kt muni, akak xde pape slh. :) suke baca catitan2 akak. ala2 kesufian gitu. slalu menitiskan air mata muni bile baca. hee~ malu :">

pernah masa kt tmpt praktikal muni duk terfikir2 ttg kematian lagi2 la dr atas kapal yg muni keje tu bleh nmpk tanah perkuburan kt sblah pagar sana. cm kurg smgt je nk keje. :(

tapi org kata keje mcm nk idup slamenye, beribadatlah mcm esok dh nk mati. smoga akak ceria2 slalu.. muni pun akn doakan akak happy and dlm rahmatNya slalu. :) thanks akak jd kwn muni.. =)

MuNie said...

dear Nick,

xley ke? ok.. nnt dtg la lagi. :) simple je vid tu but means a lot taw.