::status::


Assalamualaikum!

Thank You for visiting me page. May Allah bless you with understandings, happiness and forgiveness.



with love, Munie..

Wednesday, August 18, 2010

hanya Allah yg akn membalas. ameen~








buka mata hati..hayati dan fahami..kita juga sebahagian daripada mereka..bersaudara atas kalimah syahadah..DIMANA KITA??


"dan janganlah kamu (merasa) lemah dan jangan (pula) bersedih hati sebab kamu paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang beriman" (Ali Imran 139)

ISU PALESTIN

kita hanya mampu mengutuk..!!
buktinya yang terbaru..
bila Mavi Marmara diserang
dan kejadian bunuh berlaku..
seluruh dunia bangun mengecam tindakan yahudi laknatullah..
lepas tu.. tak sampai dua bulan...
senyap balik.. macam takde pe berlaku..ke mana hilang semnagat itu..
lemahnya kita ini..
er..setuju dengan kenyataan ni???

tak setuju???..terpulanglah.. tepuk dada tanya diri..
apa perlu kita buat.??? kutuk2 je hati Yahudi ni takde guna dah
hati diorang dah keras..
kita sokong Gaza..

jadi tunjuklah dengan cara kita lakukan 10 ini:


1.Ikuti berita yang berlaku di Gaza, Palestin. ambil tahu!!! kenapa?Nabi Muhammad S.A.W pernah bersabda:

"Barangsiapa yang tidak mengambil berat urusan Umat Islam, makan bukanlah dari kalangan mereka"

nauzubillah,janganlah kita secara automatiknya bukan tergolong dalam umat Islam gara2 tidak mengambil tahu keadaan mereka.



2. Muat turun (download) gambar-gambar kekejaman zionis dan sebarkan.


kita tak merasai ini..(gambar - gambar di atas) tapi kita harus ada sensitiviti!!! Sayang Palestin seperti kita sayang negara tanah tumpah darah kita, Malaysia.
3.Ikuti kejayaan-kejayaan ajaib yang dicapai oleh hero-hero gaza.

Sebenarnya ada kejayaan ajaib itu cuma tak dipaparkan oleh akhbar2 di sini.
Lebih2 lagi kejayaan Hamas. contohnya, ada pejuang yang berjaya tembak 5 tentera Yahudi setiap hari.
Pergerakan Hamas telah dari dulu mencapai kata sepakat.
Tiada cara lain untuk menghadapi Yahudi selain dari memerangi mereka kerana dari zaman nabi dulu lagi kaum inilah yang selalu ingkar dan selalu melanggar perjanjian.
dan MasyALLAH, Ramai barisan remaja yang bersedia mengangkat senjata dan mahu nyawa mereka menjadi galang ganti untuk menempah tiket sebagai syahid. Takbir:Allahu akbar!!!
4.Lekat gambar-gambar palestin di bilik, kereta,laptop dan sebgainya.

Ambil dan lekatlah!, biar kita beringat kerana kita manusia selalu lupa perlu diingatkan selalu.
biar kita tak terus leka, lalai dan lagha serta mensyukuri nikmat yang ada.

5.Sertai aktiviti-aktiviti tentang Palestin.

Jangan culas. Ambil bahagian jika ada program bertemakan Palestin.
"Jangan tanya apa sumbangan Islam kepada anda, tanyalah apa sumbangan diri pada Islam"

"amalan sebesar zarah yang dilakukan akan dibalas jua"

6.Anjurkan aktiviti-aktiviti kesedaran Palestin untuk jiran, mahallah sepert Qiamullail dan solat hajat berkumpulan.

Jika mampu anjurkanlah, moga usaha kita itu diberkati oleh-Nya. Biar jadi bukti di akhirat nanti yang kita ada usaha untuk menolong mereka di Palestin.

7.Boikot! Boikot! Boikot! Barangan Israel dan Amerika dengan mencari alternatif produk buatan ummah.
sebahagian brand yang patut kita boikot.

oh ini banyak isunya~~ contoh la ye.. kalau ditutup company A. habis la semua pekerja jadi penganggur.
Sedangkan company A ini salurkan dana buat Yahudi untuk membedil peluru kepada Umat Islam di Palestin.
mana yang bernilai ni? HILANG KERJA ATAU HILANG NYAWA? fikir2kanlah!

Info: Di Ipoh ada kedai KOHALAL yang menjual barangan yang dibuat orang Islam. Lokasinya berdekatan dengan stesen bas Medan Gopeng.

8.Ingat Palestin dalam doa dan solat.

doalah, moga Allah makbulkan doa kita. ambil masa 1 minit setiap waktu 5 kali sehari itu untuk mendoakan kemenangan Umat Islam di sana. Ini, semua orang pon terlebih mampu!!! ayo

9.bacakan Qunut nazilah untuk Israel.

Tahu bagaimana nak baca? ini bacaannya:
Baca qunut nazilah sebagai bantuan terpantas kita kepada mereka, serta doa buat Umat Islam Palestin dan kehancuran tentera Israel. Moga2 Allah makbulkan. Ameen~~

10. Sumbang USD 1 setahun.

ini permintaan dari wakil mereka yang tulis surat kepada semua warga Malaysia. Berapalah sangat USD 1, kita ini mampu lebih dari itu. (USD 1 lebih kurang RM3.50)

jom kempen untuk menyeru masyarkat laksanakan 10 ini..


mari beramai-ramai sahut seruan ini!!!

sumber: amanpalestin
badasipsah

inspirasi dari entry: FOR THE REST OF MY LIFE

TAGS FROM:
the89dimension
special thanks to 89dimension owner! syukran :-)
moga ALLAH merahmati usaha kamu


tags dari HiJaBViOLet
 thanks for sharing.. 

p/s; ha kwn2.. pe lagi? hayya bil jihad. Allahuakbar!

6 comments:

HiJaBViOLet said...

salam MUNIE..sama sama kita sebarkan walau sepotong ayat. trima kasih menyahut seruan ini:-)ALLAHHU AKBAR

MuNie said...

la syukran 'ala wajib ya ukhti. :)

aisyahHumaira said...

Munie,

Akak juga setuju supaya disebarkan penderitaan saudara seislam kita di palestin ni...supaya terbuka minda dan fikiran kita utk bantu dr segala sudut yg kita mampu...tidak kira ,melalui apapun..sama2 kita berdoa bt mereka. Allahu Akbar!

MuNie said...

salam k.AisyaHumaira

betul tu kak. ape medium skali pun, kite kne useha sehabis baik kn? :)

iqbalsyarie said...

erm...tak dapat menahan rasa melihat gambar pertama tu...huhu

MuNie said...

iqbal; sedih sgt kn? tgk je terus nangis.. sian dorg... :(