::status::


Assalamualaikum!

Thank You for visiting me page. May Allah bless you with understandings, happiness and forgiveness.



with love, Munie..

Sunday, July 18, 2010

marah ke?

salam alaik.

ak teringin nk update blog namun tiada idea. takkan nak cerita bad dream aku mlm tadi. tak perlu la...

post yg lepas, aku tension sgt dgn kesesakan masa dan  urusan yang asyik tak selesai. then ada pula masa menaip segala kegeraman dalam blog kan? huhu. kalo tak silap, ia 1st day of the 1st sem of the final year, last monday. aku rase tak adil sebab tak cerita apa yang dah jadi hari selasa, apabila Allah izinkan semua urusan ku berjalan dgn sangat lancar. ironinya, aku dah tak ingat!

inilah dia.. karakter orang yang tak reti bersyukur. emm kurang bersyukur kot. mohon ampun ya Rabb..

----------<3

marah ke? 

yes aku marah. 

yeke marah?

ntah. 

apa aku nak kupas ea...

jom kita ingat dan fikir, bila last time kite marah. ingat balik bila.. bila ea.. emm.. pagi tadi? malam tadi? semalam? minggu lepas?

hmmm... aku baru je tadi marah kat hafiz. dia suruh aku tunggu dia buat kerja. ok.. aku tunggu tengok, main FACEBOOK! *demmit* keje ape lah main facebook. sebelum tu dia yang marah aku sebab tak nak nakal-nakal. hukhuk. APALAH!

apa yg menarik, bila marah, bila dipujuk makin teruk. same mcm menangis. majority la org mcm tu. bila ngs, dy nk org pujuk. tapi bile org pujuk, makin mengada kot. kalo mrh pun same. makin kte pujuk, mkin dia marah, nak mncarut2 lak. tak percaya? haa.. nanti cuba lah buat kawan korg marah. (kalo kena pang nasib lah ea. hahaha)

apa-apalah muni  +_+

aku tak kisah kalau orang nak marah aku sebab aku buat salah. tapi kalau aku buat perkara yang betul dan orang marah, aku rasa nak hayun mangkuk ni je. mungkin boleh terima kalau semua orang rase tu perkara yang tak betul tapi aku bajet ia betul then orang nak marah. takpe. ni. dah jelas kot, benda yang memang salah kat mata sesiapa pon, (FYI, aku nakal tapi aku suka melihat dari Mata Islam). bila aku cakap no, jangan la marah pulak. haiyaa.. apelah!

sekarang tukar. aku marah dia. logik ntah alasan aku, tak tahulah.

here's the tip. kalo kite rase marah;
~ duk dlm peti sejuk. 
 ~ jalan-jalan
~ menipu

psst! jgn mati tau duk dlm peti ais tuh *keji syial*

bile mrh, cube cari bnda yg sejuk.
- tgh berdiri, duduk. tgh duduk, baring, tgh baring, tdo. time tdo mrh, g la bgn mandi.
- marah bebel-bebel mcm mak aku tuh, bancuh la sirap ais ke kicap limau ke sarsi ke.  then tenung je air tu. jgn minum. bile rs marah sgt pastu nk minum, konfem tersedak. wawawa~ pdn muke korg
-  jauhkn dri dari perkara yg mbuatkan kome nak marah. cthnye aku mrh kat hafiz, hafiz mrh aku, fine! xpyh kontek. 


jalan-jalan
- jauhkn dri. g la lari jauh2. marah je pegi jogging. kn kurus nnt.
- buat la sesuatu yg melupekn kte dr kmrhn.*conteng blog ngarut2 but not carut2*
- jalan2 betul2. jalan betul2, kt jalan, betul2 pegi jalan2. tgk jalan, tgk org jalan, tgk pompuan, tgk org betul, tgk org xbetul.. nescaya xingt nk mrh dh

menipu
- tipu!! betul.. ko mrh, ko pg la menipu.
- tp jgn tipu org. tipu dri sdri.
- bile org tya, "ko mrh ke?"
- jwb "eh takdelah" smbil senyum2 siput..
-percayeke? hohoho.. cmni.. kalo ko tgh mrh, jgn hambur kt org lain. kire ko nipu dri yg ko xmrh. dlm ms yg sme ko pn nipu org. dorg mst xtau yg ko mrh kn? tp itu bgus. sbb ia xdikira mnipu. ia dikira berjihad melawan nafsu. nafsu marah.

"bagi seorang lelaki, kekuatannya adalah pada menahan kemarahannya"

wah3... pompuan bole la nak marah2 yer? (mestilah! hehehe)

"bagi seseorang perempuan, kekuatannya adalah pada malu"

superb.. wa pemalu beb! ngeh3


dah la. tamou marah2.. but let time cures.. let time let me start new thing..


blah la ko!

1 comment:

Cik Fafa said...

now In understand kenapa benciii..

bila marah..ingat Allah..istighfar bebanyak=)

http://halaqah.net/v10/index.php?action=printpage;topic=28.0