::status::


Assalamualaikum!

Thank You for visiting me page. May Allah bless you with understandings, happiness and forgiveness.



with love, Munie..

Wednesday, May 25, 2011

sedetik lebih

lagu asal:

Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanMu

Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanMu

Ternyata ku perlukan cinta
Dari diriMu Tuhan
Barulah terasa
Ku bernyawa

Kasihku…
Ku amat mencintai Kamu
Kerna Kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya Kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya Kamu

Ternyata ku perlukan cinta
Dari diriMu Tuhan
Barulah terasa
Ku bernyawa

Kasihku…
Ku amat mencintai Kamu
Kerna Kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya


# selepas sedetik dari infiniti tetap infiniti
# Tuhan tiada diri (jasad) yer..
# Tetibe aku teringin nak tukar wordings lagu anuar zain ni jadi cmani sbb merasakan manusia tak deserve mendapat pujaan cinta sebegitu rupa.
# tapi dlm masa yg sama, tiada manusia yang mampu menyintai seperti cintanya Allah kepada hamba-hambaNya.
# jadi hanya penipuan belakalah lagu itu ekk.. huhu
# ku syukur Allah berikan aku nafas dan nyawa, jantung dan jasad, merasakan kesusaha dunia dan kesenangannya juga, merasai cinta manusia dan terima kasih Allah.. securang-curangnya aku, masih lagu sudi Kau pandang..

(pokcik Google Image) masih jauh perjalananku harapnya.. ia bakal tamat dengan hadirnya ajal. atau berhenti seketika di anchoring area utk melihatkan semula carta perjalanan yang telah ku lalui. wahai Kekasih, ku ingin bertemuMu, ingin melihatMu seperti aku mampu melihat bulan dan matahari terbenam.. ku tak mampu mencintaiMu seperti para penghuni Firdaus. lebih-lebih lagi rasulMu Muhammad yg mulia. juga  Nuh yang menguasai ilmu perkapalan dan perlayaran. apa nilai ilmu yg ku pelajari andai tak mampu menggunakkannya utk perlayaran dlm pencarian cintaMu.. nah, mana nilaiku? mana tarafku? siapalah aku di mataMu? wahaiTuhan.. wahai Kekasih.. terima kasih.. sekurang-kurangnya, aku telah 'boarding' atas bahtera kasih dan keampunanMu..